İncirlik Lisesi,İncirlikLisesi,Adana İncirlik Lisesi,Adana,Adana İncirlik,Coğrafya,Etkinlik,Kurtgözü
  Forum
 
=> Daha kayıt olmadın mı?



Forum - Bugatti Veyron Hakkında

Burdasın:
Forum => Otomobil => Bugatti Veyron Hakkında

<-Geri

 1 

Devam->


KnoW_aLL_oQan
(şimdiye kadar 26 posta)
16.11.2008 17:17 (UTC)[alıntı yap]
Bugatti, otomobil yarışlarının en eski isimlerinden. Çok uzun süre önce batan şirket, 10 sene kadar önce İngiliz-Fransız ve İtalyan ortaklığı ile tekrar ayağa kaldırılmış, ancak yeniden batmaları uzun sürmemişti. Bu arada ortaya Bugatti EB110 çıktı, birçok yenilik yaratan ve zamanında çoğu rekoru altüst eden Bugatti EB110, yine de beklenen başarıyı yakalayamamıştı.

Bugatti, Volkswagen grubuna geçmesiyle yeniden hareketlendi. Bugatti Veyron, sadece sürat ve fiyatla değil, ölçüleri ve 1001 beygirlik motoru ile de birsürü rekor kırıyor.



1001 byegirlik motor, bir W16. Aslında, iki Audi V8 motorunun içiçe geçmesinden oluşan tuhaf bir motor. Aslında bu motorun en az 10 senelik bir mazisi var, zira aynı motor, büyük tantanayla ortaya çıkıp bir anda sırra kadem basan Bentley Hunaudieres’de de kullanılmıştı. Yalnız, Bugatti Veyron’dan farklı olarak 4 turbosu yoktu ve 630 hp güç üretiyordu. Aslında geçmişi eşeleyip Bentley Hunaudieres’e bakacak olursanız, Bugatti Veyron’un izlerini göreceksiniz: aynı motor bloğu, Lamborghini şasisi üzerine oturtulmuş büyük boyutlar ve 4 çeker.

Gelgelelim, Bugatti Veyron’da işler birazcık daha zor gitmiş. 8 litrelik motorun ürettiği güç ve tork, bloğun turbosuz halinin yer aldığı Hunaudieres’den neredeyse iki kat daha fazla. Şanzıman, 7 ileri, direksiyon arkasındaki padlerle kumanda ediliyor ve saniyenin sekizde birinde vites değiştirebiliyor.




Bu Formula 1′in bile ötesinde, zira Formula 1′deki hiçbir motor bu kadar torklu ve güçlü değil. Şanzımanı geliştirenler ise, Ricardo isimli bir İngiliz şirketi-Formula 1 araçlarına şanzıman yapıyorlar! Buna rağmen, geliştirme süreci, 50 kişilik mühendis ekibiyle 5 sene sürmüş.

Veyron’da çok sayıda elektronik kontrol sistemi bulunuyor. Arkadaki spoiler, yeni Porsche Turbo modellerinde olduğu gibi çalışmakta: hız arttıkça, açısını ayarlıyor ve ani frenlemelerde, hava freni olarak iş görüyor. 230′dan sonra, Veyron’un önü 5 santim alçalıyor ve spoiler oyuna dahil olmaya başlıyor.

Performans verileri de “anormal”: 0-100 2.5 saniye. Bu, neredeyse Suzuki Hayabusha gibi motorlardan daha iyi bir süre, üstelik 200′e 7.4, 300′e ise 18.2 saniyede çıkarak, süper spor motorsikletleri bile geçecek bir performans sergiliyor.

Karbon seramik fren diskleri ile donatılmış olan Bugatti Veyron’un, 8 potlu, titanyum kaliperleri 1g’den fazla frenleme gücü sağlıyor. Lastikler ise Michelin tarafından özel geliştirilmiş ve PAX sistemli; yani patlak lastikle 200′e çıkabiliyorsunuz; daha doğrusu kısa bir süre, bu hızda seyretmek mümkün olabiliyor.


Son hız ise 407 km! Yalnız, bu hıza çıkmak için, spoiler’in devreden çıkarılması gerekiyor ki, bu durumda aracın yol tutuşu da olumsuz etkilenmekte. Normalde 375′le sınırlanan hızı aşmak için, özel bir anahtarı sürücü koltuğunun yanındaki bir deliğe takmak zorundasınız. Bunun nedeni, spoiler’ın çok fazla downforce yaratarak aracın hızını önemli ölçüde kesmesi; yani ekstra 30 km için, bir miktar riski göze almak gerekiyor!

Araca ödenen 1.5 milyon dolar yanında, şehir içindeki 40 litrelik yakıt tüketimini de göze almanız gerekiyor. Bu, Ferrari’nin top modellerinin neredeyse iki katı. Aslında, motorun da iki ayrı motorun birleştirilmesiyle elde edildiğini, aşırı güçlü bir W16 olduğunu da hesaba katarsak, tüketim “normal” bile sayılabilir.

Yaklaşık 4.5 metrelik araç, pek uzun olmamasına rağmen, iki metrelik anormal bir genişliğe sahip, neredeyse Hummer ile aynı. Ağırlık da bu araca pek yakışmamış: 1900 kg. Gerçi, sırf 10 radyatör olması bile, bu ağırlığı bir parça makul gösterebilir.

Cevapla:

Nickin:

 Metin rengi:

 Metin büyüklüğü:
Tag leri kapat



Bütün konular: 27
Bütün postalar: 27
Bütün kullanıcılar: 1050
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
  Bugün 2 ziyaretçi (12 klik) kişi burdaydı!

TÜRKİYE CANIM FEDA

Bedava - Sitem TR.GG | Html Kodları | | Javascript | | Webmaster Araçları | 2008-2009 © Copyright by KnoW_aLL_oQan ® Tüm Hakları saklıdır
 
 
Bu sayfada

dakika saniye misafirim oldunuz .....
Online Ziyaretci:
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol